Sunday, December 20, 2009

日本、、忙しかったぁ、、。Yummy food in Japan

日本1週間いたんですが、めっちゃ、忙しくて友達に会えたのは到着初日だけでした、、、しょうがないよねぇ、仕事の出張だし、といいつつ日本にいるのに誰も会えないとはもどかしい!バッチリ1週間のみが続き、さすがに帰って来てどっと疲れてます〜。はりきりすぎ!(笑)有意義な出張でしたが、とった写真といえば食べ物がところどころ、、
My business trip in Japan passed very VERY quick and I didn't even have chance to see really, anyone. But I was drinking EVERY night!! It was a wonderful business trip to get to know more people in Tokyo as well as doing more things than ever on the job! how exciting. All the photos I took was... mostly foooood. yummy food. I requested that I wanted to eat pot food and so I did.
鍋に、おでんに、、冬の食べ物を食べまくったのでした、しかし喋りまくっていたのであんまり覚えてない。どれもおいしいんだけど、どれでもおいしくて、飛び出た印象はありませんでした。(なんて贅沢な!)でも全部おいしかったです、、。おでんの大根とかだしの微妙さとかやっぱり日本じゃないと食べられない!

I tried to eat all the food I cannot enjoy in NYC.

-Oden
-Nabe (The seafood stock is so different...)
-Yakitori ( When real Taisho (Chief) makes the yakitori, man! it's good.)
-Sashimi (Fresh fish heaven)
-Ramen ( I actually didn't eat it this time... but I had rame at Shabu Shabu.)
-Shabu Shabu
-Sushi (of course!)
-Japanese Italian
-Hand made Soba noodle

wow... I did eat a lot of different things. I am impressed~~~! Everything tastes so delicate and cheaper than NYC. Only food questions me why I live in NYC! although NYC is the best place for food in the United States.


2 comments:

Anonymous said...

おいしい日本食いっぱい食べれて良かったね!
先日いつものように出てきた料理を一生懸命撮ってたらそこにいた外人の友達に”食べ物の写真撮るのって日本人だけだよ~~”って言われた。そうなの?!そう言われるとそんな感じもしないでもないけど、、、。

saknak said...

anonymous>そうかもね、日本人一生懸命ご飯の写真とるよねー、とってないで楽しめってかんじ?笑 おいしかったよん。もっと食べたい。