Monday, March 22, 2010

Visiting family cemetery. お彼岸

朝の5時半だよ!時差ぼけ子。やっぱり帰ってくる時の方が時差ぼけするわ。ちなみに上の花は家のぼけの花です。すっかり春でした。

Jet lagging at 5am, nothing else to do so uploading some photos~.
しばらくお墓参りにいっていないので、行ってきました。お墓で写真とったらなんかへんなもん写るかなと思ったけど、大丈夫だったっぽい。

We visited our cemetery in Japan, I wasn't sure of taking pictures of it but it seems no ghosts were in the photos.


うちのお墓です。7人のご先祖さまがいます。おばあちゃんとおじいちゃんもここ!とても天気の良い日でした。

This is our family cemetery, 7 of my ancestors are buried here. We usually come visit, wash the tomb, give flowers and pray for ancestors.

No comments: