Friday, December 31, 2010

大掃除、THE Cleaning day

今年も最後、朝から起きて雪の積もった広場にニコを連れて行き、ニコご満悦。その後、大晦日だし、掃除でもするかと、掃除してみた。クリスマスと違って、こっちはお正月は飾り付けとかないので、年末の気分に毎年全然ならない。。。おもちが食べたい!又1月東京出張なので、その時に色々美味しいものを食べるべし。ブライアンが1週間グアテマラ行ってしまうので、ご飯作っても余るし〜。

2010年はとってもあっという間で、本当何してたか記憶ない。(笑)でも毎月のように出張へ行き、仕事の1年だったと思います。あっ、婚約もしたし、家族ができるということで現在結婚式の準備も初め、忙しい年末でした。そのためクリスマスカード制作はぽしゃりました。また来年お楽しみに〜。今年もみんなブログに遊びに来てくれてありがとう。私もよくやるわ。会社でもブログ、(会社名と私の名前でぐぐれば出てくる。と宣伝。)家でもブログ、、Facebookも便利だし、全く世の中便利になったものです。SNSの恩恵を感じた1年でした。


Today is the last day of 2010. It went by so quick this year. Japanese usually clean the hell out of the house on the 31st. I didn't go too far out but I did clean refrige etc... It is nice to welcome the new year with clean house. Also we eat Soba noodle on the 31st for longevity. Thinking to grab a soba lunch. Since there is no new year decorations in NYC unlike Japan, it doesn't feel like the year is ending at all... I must cook new year food so I recognize 2011 will be here! 

Thanks for visiting my blog this year, I hope you felt like you are sharing days with me wherever you are. I love technologies, blogs, SNS, so convenient to keep in touch with friends and family now. It is also my hobby to write and upload bunch of photos. ( I am sure you know this by now) 

No comments: