Sunday, January 2, 2011

A Happy 2011! 明けましておめでとうございます。

A Happy New Year! I baked cake for new year's day. Didn't feel like doing much so I just stayed home and cooked some new year's food.  What is your resolutions this year...? I am still thinking about it but something like..

1. Save money, invest money. (since many events coming up that money is flying out! ) 
2. Learn to Let it go. (Sometimes important to let it go, don't worry about it, not to take personal! )
3. Act on Inspirations ( When you think of something, do it! ) 
4. Invest in shoes not clothes. (I think having good shoes are important these days.) 
5. Exercise. (Besides walking my dog...)
6. Do not rush and enjoy the moment. (feels like I am always in rush living in NYC)

I was looking back my blog and I know I started writing since 17 years old, too bad I only have entries from 2006 on this one. but anyway, I cannot believe I have been writing some stuff for 4 years now. Another new year, thanks for reading!


新年あけましておめでとうございます。今年も宜しくおねがいします。先週ようやく自分がアラサーと呼ばれる人たちの1部だと気づいたこのごろ、お元気ですか?正月になってから、(って正月な気分があまりないですが)NYは暖かくなり、-5Cぐらいだったのが、10C前後に。頭のおかしいNYカーは、Tシャツで歩いていたりして!単純。しかし、15℃違うと全く暖かく感じるものです。今年の抱負はまだちゃんと考えてないですが。こんな感じ?

1.貯蓄、投資 (今年はイベント多く、出費だけはメドが立っているという!笑)
2.手放すことを学ぶ。(押すと引くだったら、引くを学ぶ、というところでしょうか)
3.インスピレーションに従う(昔から直感系ですが、行動を忘れずにという戒め)
4.靴に投資する(洋服ではなくて、靴に投資した方がいいんじゃないかという最近の感慨)
5.運動する(犬を歩く以外に、定期的な運動を〜〜!)
6.急がないで、ゆとりを楽しむ。(NYにいると、いつも急いでる気がして!)

高校の時から、こういうブログやってたけど、このブログも早4年分が蓄積され、、なんかこうたまに振り返って昔のエントリー見るけど、こうやって定期的に書いてると、自分と言う人間像がブログに投影されていくようで、恐い。みんなそこまで読んでないと思うけど。笑 今年も1年気ままブログにお付き合い下さい。

1 comment:

Mirei said...

遅ればせながらおめでとうごさいます~。
今年の抱負、同感なのがいくつも…(笑)
ブログはもうそんなにず~っと書いてるんだね。
すごい!!ホント尊敬するわ~。
私、日記とかすごい苦手で
夏休みの宿題でも31日にまとめて書いてたから。
私は抱負の一つに「筆マメになる」を挙げておこう。
私もこのブログには2度も登場させてもらってるし
RSSで読んでる隠れファン(?)だから
今年も応援してるよ~~!!