Sunday, March 22, 2009

Brunch....



It seems our recent favorite thing to do to go somewhere and have a good brunch on Sunday. Last week, we walked dogs, grabbed a sandwich and ate them at the park with a cup of coffee with a friend. Very peaceful way to start Sunday! Today, we went to our favorite brunch spot Flea Market in East Village and I had my favorite french toasts there. They are the fluffiest thing I have ever had in my mouth. The plate is so pretty too, aren't they?

I took a "sick day" off on Friday, (no, seriously I was sick...) and I feel a lot better now. I am glad I did that because I will be very busy this coming week, I need to go see a lot of people everyday to interview for new research project.  Be careful, I think some cold is going around now in the city.


金曜日は、Sick dayでお休みしました。日本ってそういうのあるのかしら。アメリカの会社は大体病気デーで、10日くらい休める。(ってこの話前にもした?)1年使い切らなければ、来年に持ち越し。といっても、「病気〜」っていって休むアメリカ人もたくさんいる!!アメリカ人にとっちゃ、有給の延長。今回は私は本当に風邪で休んだけど、sick dayは便利だ!!風邪だったみたいだが、薬飲んで寝まくったら、治ってきました〜。よかった。

最近の週末は、日曜日においしいお昼を食べるのにはまっている。先週は、犬の散歩がてら、公園でサンドイッチ食べて、今日は大好きなフレンチトースト!それにしても、ニューヨーカーにとって「ブランチ」って本と生活の一部だけど。今日いったお店、いつもいくんだけどすごい混んでて、みんなの話し声がすごくて頭おかしくなると思った。みんなすごい話すことあってしょうがないんだな、みたいな感じで。。ニューヨークのブランチは、コーヒーとオレンジジュースついてきて、上のフレンチトースト$10.95で食べられる。だから結構お得!ブランチ合戦はすごい。11時から午後4時頃までブランチって言われていて、みんなだらだらするわけ。

週末買い物に行くと気がつくんだけど、NYの買い物どころは、土曜日より日曜日の方がすいている。たぶん、日曜日は教会もあるし、ブランチとかしてゆっくり〜の人が多いのかな。ニューヨークは、木曜日の夜からみんな遊びにでかけて、金曜日の夕方は完全週末モード、早く会社から帰る人も多く、土曜日は繰り出せ!って感じで、日曜日はまったり、かな。日本も一緒?


No comments: