Wednesday, February 10, 2010

雪嵐の日。Snow Storm Day

東海岸には今週2つのスノーストームが来ました。ワシントンD.Cでは、政府機関もストップしてしまうほどの大雪で、NYも今日は丸一日大雪。ずーっと降り続けています。普段は雪で休校なんかならないのですが、NY市が安全をとって、公立高校は休校、私も仕事は家からでした。UNとかもお休みだったし、多くの会社が休みだったと思います。でも予想していた程の雪はまだ降っておらず、写真は今朝のですがそんなにひどくない。1日吹雪いていたので、夜の今はもうちょっとすごいことになってるかな。
もちろん犬達は大喜びではしゃぎまくり。となりの公園で走りまくりました。ちなみに写真に見える茶色いビルがうち。家で仕事って集中できない。。リラックスしすぎです。(笑)NYカーは絶対働いてないな、、。

The snow storm hit New York today, we were expecting it so many offices are close including U.N. and my office! it is like a miracle... I didn't think our CEO would actually allow us to work from home on the snow day! New York public schools are closed and everyone took precation for this weather but it didn't turn out that bad yet... In morning it wasn't that bad as you can see in the photos, I was able to go out and hang out with dogs as usual. Dogs of course love the weather and I loved it too! It is so much fun to hang out with big dogs in this kind of weather.

Nico hang out with her best friend Maddie, those two were extremely excited. I hope tomorrow the streets won't be too slippery!

2 comments:

ゆか said...

東海岸の大雪のお陰で飛行機乱れまくりだったよ(><)
まだまだ到着するお客さんにも影響があって大変だわぁ。
それにしても雪すごいね。

saknak said...

ゆか>そうだよね、飛行機関係のお仕事の人にとっては地獄だったろうね。。。。今日もまた雪だよ!