Saturday, May 28, 2011

Summer in New York!

帰ってきました。早速夏〜〜!暑い。先週は雨だったらしいですが、今週は30度近くの毎日、やっぱりアメリカは日差しが強いです。帰りの飛行機も良く寝ましたが、やっぱり帰りの方が時差ぼけつらいです。5月は気がつけば殆ど日本に居ました。1週間ぐらいしかNYに合計でいなかったのでは、、!?6月は健康にNYで過ごそうと思います。日本にいると、おいしいものとお酒で明らかに不健康です。(笑)変な話ですね〜。

近くにジェラート屋さんができて、クーポンをゲットしたのでさっそく昨晩いってきました。アイスクリーム大好き。これは結構おいしかった!チョコと、いちじくテキーラ、です。少し酔っぱらったのは気のせい!?ニコもひーひーしてて、早速冷房入っています。今日はお風呂にいれにいくだよー!天気いいから気持ちよいね。

Came back from Japan! Nice to be home... Everyone asks me how Japan is, but Tokyo is back to pretty normal, besides everywhere is saving energy and office is really dark. Escalator and elevator at station are not moving etc. but regular life is back to normal. Good food, good sake... as usual. It is so hard to resist good food there and I feel healthier being in NYC. more cooking and less good sake :) The weather is so nice and toasty, makes me a lot happier than gloomy May we had. Already using AC this year, Nico is so hot in the house. Have a good long weekend everybody!

No comments: