Thursday, January 24, 2008

Finance Finance Finance!

So many things that I don't know in Finance... I mean, I never really study it before but it is kind of embarrassing how much I don't know about what I will be doing! I take it as a challenge, it's been a while that I challenge my brain. :D I remember back in junior high school, I hated math and my mom once bought all the easy drills to force me to learn from the basic math all over again... scary..... Before the exam I always panic and started crying the night before. (how hysteric!) Thank god that I don't have to do that again, but now I really feel the need of studying. Maybe I go back to school...!?

第3日目にして、ファイナンスの業界用語というか、知識と格闘しています。無知識のあまり、恥さらしに会社へ行っているようです。(笑)家に帰ってきてノートを開きながら単語を書き下ろすのは何年ぶりでしょうか。しかし、いやいや学校のテストへ向けて勉強するのと違って、緊張感と焦りというものがありますから、無事に脳みそが早く吸収してくれることを祈るのみです。だいたい、日本語でも英語でも知らないことを勉強するというのはとても不思議な気分です。まじ、未知の世界。週末は本漬けになりそうです。(とかいってパーティーの写真アップしてたりしてね〜。笑)

2 comments:

Anonymous said...

さくらちゃん、お久しぶり!
オレゴンで一緒の学部だったRIEです。MIXIでFINANCEって書いてあったからブログに来てみたら、転職したんだね!!
実は私も去年の6月から東京にある外資系の証券会社に勤めています。金融業界っていろいろ専門知識も求められるけど、その分わかってくると面白い業界だと思います。お互いがんばろ~ね☆

Anonymous said...

りえちゃん、久しぶり!
国際関係から金融てのも、すごいジャンプだよね。(笑)早く分かるようになりたいです。アタフタしながら仕事してるのでたいしたことしてないのに疲れてます〜。お互いガンバロウ!

さくら