Monday, November 30, 2009

人生初めがね


というわけで(?)、前回書いたように、私めが悪くなりまして、眼鏡を買う事になりました。ちょっとショック、、この仕事になってから、PCに向かう事が多くなったからだと思います。*誰かにはブログのしすぎと言われました。コリアンタウンの眼鏡屋さんがオンラインで評判だったので、そこにいくと、優しいコリアンのおじちゃんが色々手伝ってくれて、速攻決めてしまいました。どうでしょうか、似合ってる?赤が好きなので赤にしました。眼鏡をかけてから、結構目が悪くなってたことに気がつきました。遠くがよく見えて、、標識が見えたり、人の顔がよく見えたり、マンハッタンが以前よりきれいに見えるようになりました。まるでHDテレビです。

Finally I got a pair of glasses, first one in my life! I went to eye doctor like...1 month ago and I was procrastinating buying a pair but I went to the shop with my friend and picked one! I had no idea about glasses but the guy from the optical shop was very nice (If you are in NYC, I went to...FRENCH OPTICAL FASHION) It says French but it's run by Korean people. hahaha. They were very nice and helpful! anyway, after I wear the glasses, I realized how bad my vision has been. I can see so much clear far sight now with these! happy.

No comments: