Saturday, January 16, 2010

Maui:Food 食べ物編

定番、スパ結び。アメリカ人食べられない人多いけど、フィリピーノは大好き。日本人も好きだよね?私全然平気だけど。

Hawaii=Spamusubi I guess?? We have seen so many of these.
マウイでは、色々食べました。殆ど、おうちでお料理でしたが。メキシカン。
At Maui we had different foods.
かき氷、芝刈り君のようなかたちで、底にアイスクリーム!味は3種類も。マンゴー、パッションフルーツ、パイナップルだったかな。食べきった。サーフィンの後に最高。

Shaved ice with ice cream scoop in the bottom! After the surfing lesson, this was a heaven.
We had so many of these... MAITAI!

家を借りて、彼のフィリピンの親戚の人たちと一緒だったので、毎晩フィリピン料理。これはシニガンといって、魚のスープ。(肉の場合もあるが、この日は鮭かま)

We had a house rented with my boyfriend's filipino relatives, so we had delicious filipino food every night. This one is Sinigang with Salmon head in it.

これは、、おいしかった。マカデミアナッツパンケーキ、ココナッツシロップとホイップドクリームチーズ付き!最高〜〜ふわふわ〜〜。食べたら浮いちゃいそうな感じ。

This was my favorite, macademian nuts pancakes with coconut syrup with whipped cream cheese!!!!!!!! so soft and very hawaiaan.
Coconut Jelly! I forgot what it's called but it's supposed to be traditional dessert.
ココナッツジェリー。どこでもあった。
Grilled Mahi Mahi~.
ハワイは食べられない魚が多いのかな?どこのレストランでもマヒマヒばっか。

Fried coconut shrimps, Pina Colada, and french fries with Furikake toppings! yay~! a lots of Hawaii food is combination of Japanese and American.

ココナッツシュリンプ、飲みまくったピナコラーダ、フライドポテトふりかけつき、これが結構おいしかった。

No comments: