Monday, January 25, 2010

Measuring at the New Apt.

Today we got the key to the place finally~~!! hoo hoo! and then took Nico to the place for the first time. We have windows in bedroom, bathroom, kitchen and livingroom which I LOVE and I think Nico loved it as well. I have only seen the place at night, and cannot wait to see it under the day light!

今日は家の鍵をもらいにいきまして、初めてニコを連れて行ったよ。窓がたくさんあるんだけど(今のところもあるんだけど、1階なので解放できないし、ほこりがすごい!)ニコも気に入った模様。
We measured and see where we should put our furniture, It's going to be a little tighter than now but it's ok! I have a bedroom now, with big closets...

今日は色々、家具の大きさとかを計りにいきました。今のところよりもすこ〜しきつい感じになるけど、ベッドルームが別になるからいいよね。今はロフトなので、仕切りがないわけです。ベッドルームもちゃんと広いし、ウォークインクローゼットが2個あるので収納も普通のアパートよりたっぷり。NYのアパートは驚く程収納がないところばかりなのです。

This is the scenery from the bedroom, to the left is the empire building! This photo looks better than what you actually see lol. It is not in the photo but we have the big water tank to the right.. I will take other photos after we move.

実際よりもよく見える夜景の写真。ベッドルームからの景色、左がエンパイアー。写真には入ってないけど、右の方にごーーーんとでかい水のタンクがあり、NYらしいっちゃぁ、らしいわ。でも普通のゴージャスな16階の景色とはかけ離れて景色のよくない位置ですが、今の1階よりは、、断然ましです。笑 早く引っ越したい、、、片付けの写真を見せようと思ってとったんだけど、汚さ過ぎて載せる勇気がありませんでした。

2 comments:

T said...

すごい景色いいじゃーん☆
エンパイヤ見えないとね、やっぱ☆
ニコもおりこうさんでかわいいねー!
新居でもスリッパ履いてねん。

saknak said...

T>景色よくみえるでしょ〜。私の写真技術だわー。笑 ニコはおりこうさんでした、このまま素直に新しい場所に慣れてくれると良いんだけど!スリッパはいてるよ〜!あったか。