Thursday, September 9, 2010

Lucky Lucky

Last days in Singapore got really hot and the city was getting ready for the muslim new year. China town was decorated beautifuly! We found this restaurant which was full of people (That's always the way to pick restaurant) They are local restaurant run by I guess family. They spoke little English but we managed to order food, actually the owner was nice to recommend us a lot of us... I ended up eating so much food for lunch and thought I'd pass out from eating too much.

最後のシンガポールは暑くって、「これが本当の シンガポールか」って感じ。アジアのハワイでしたねえ。ココナッツは道路の両際に生えてるし、仕事に来てるのか、休暇に来てるのか分からなくなる時もありました。(笑)それにしても私は軽装でしたが、上司はスーツ。あつそ~!シンガポール人は軽装ですが。チャイナタウンは中秋の名月モードで、飾りがきれいでした。お昼に、混んでるレストランというか定食屋に入り、四苦八苦してオーダー。チャイニーズっていってもさっぱり系のチャイニーズでおいしぃ。


We ordered way too much... Everyone was so full and had to skip the dinner that night lol.This restaurant was called "Lucky Lucky" thought it was funny but a good name. I felt like I got a luck afterwards! haha.

I like these local feeling restaurant.  Very cheap too. Around the hotel they rip off but here you pay like $3-5 and eat till you die.

結構日本のご飯っぽいのもあり。上はまるで鍋。スープもおいしい。魚まるごと、贅沢です。しいたけや白菜、豆腐、豚肉、いや、鍋だよね~。パクチー入ってたのが日本じゃないけど。非常に薄味で、健康的でした。店の名前も、「幸福レストラン」てなわけで、運もばっちりつけました。こんなおいしいシンガポールも今日去り、先ほど東京に来ました。思っていたより、涼しい。

2 comments:

kayo said...

シンガーポールの料理おいしそう。安くていいねぇ〜!

あちこち飛び回って、体調管理大変だね。長旅あともう少し、頑張れ〜!ニコが待ってるよ。

saknak said...

kayo>でしょうでしょう、おいしかった~!なんか中華でも色々種類があって、何食べてるのか分かんなかったけど。笑 にこが待ってるぜ。今朝ウェブチャットした!そういえばFACETIMEできるかな??後でかけてみる。