Monday, September 6, 2010

Singapore with good food


So far I quite like Singapore. Food is great, above is my favorite lunch spot now near the financial district. They have many many local food vendors and food are very cheap, around $3! I wish I had more stomachs to stock all these food.
シンガポールご飯おいしい~!安い~!上は金融街の近くにある、フードコート。ローカルのベンダーたくさん、安いご飯たくさん、太って帰ることになりそうです。この後東京だしなぁ。やっぱりアジアご飯はおいしいなぁ。
This view is actually from our office in Singapore. Doesn't it look like Asian Amsterdam?? They have many restaurants along the river and totally reminds me of Europe.
シンガポールのオフィスからの景色です。まるでアムステルダム。

This was Srilanka crab I had for dinner with curry sauce. Donut comes with this dish and you dip it and eat with crab. Awww very delicious as it looks.
夜ご飯はシーフードを食べに!!スリランカ蟹 in カレーみたいなソース、美味。うぅ。おいしぃ。



Desset was this frog's fat. lol supposed to be good for your skin. It was actually taste very smooth and didn't taste like anything!

蛙の脂肪と卵管がデザートでした。おいしかったよ。お肌つるつるになるかな。上司にもっとおでこ光ったらどうするのって言われた、ひどいよね!。笑

2 comments:

AKKO D said...

おいしそう!!お腹すきました。笑
面白いなって思ったのがさくらがオーストラリアをアジア諸国でくくったこと。でもその通りで、ファイナンス系はアジアなんだよね。物流もアジアとが圧倒的に多い。カルチャー的にかなり欧米って感じですが・・・。人の考え方もやはり西洋な気がする。
この国って資源があって、人口の4倍以上の人口をFeedできるくらい資源豊かなんだと。

saknak said...

Akko>おいしそうでしょう。そうそう、金融だとオーストラリアはアジアに入るんだよね。でもみんなオーストラリア、日本は独立してる国だと考えている、、とにかく「アジア」ってくくりは全体的におかしい、っていうことが分かった。インドとオーストラリアを一つでくくろうとするおうなもんだよ!?アジアの多様性は欧米より激しいかもしれん。