Sunday, September 5, 2010

Singapore with Maaaaa Lion



@ Singapore. First official day off during my business trip. Luckily my friend from high school lives here and I asked her to hang out with me. She took me to wonderful afternoon tea, (which was first for me!) and booked a massage session for me and also went to a bar with marvelous view with Malion. I almost felt like I already enjoyed Singapore... the weather is really nice, mild temp. I swear Japan is hotter. Tomorrow is Monday again, I start working...! Ha, singapore. It feels like a mellower city than HK, city is very modern and new and clean. I heard they don't sell chewing gums... very extreme!



シンガポールです!ようやく初のほっとできる日曜日。高校時代の友達が住んでいることを聞きつけ、早速会いました。「リラックスシンガポール」というリクエストをしておいたのですが、なんともまったりと素敵なアフタヌーンティー、マッサージ そして夜景のとびっきりきれいなバーへ連れてってもらったあげく、マーライオンと写真撮影。すっかりシンガポールを満喫した気分になりました。ありがとうNちゃん。やっぱりローカルに友達がいると違います。これでリフレッシュして明日から又仕事です!シンガポールはHKより少しゆったりした感じで、今のところ、好感です。今月は、今週末にムスリムの正月、月末にF1があるらしく、街が賑やかです。


Ok, so I thought Malion is just a small statue but actually it is very huge! Also I liked that you can really get to close and even feel the water splashing! Very beautiful at night... I also loved the new hotel with the ship thing on top of it. I hope I will have enough time to go there...

マーライオンが予想以上に大きくて感動しました。まーちゃんよ。出張がうまくいくように祈っていてくれ。

4 comments:

AKKO D said...

いいなぁ、シンガポール。
ではお次はブリスベンに来てください。観光案内するよ。子供連れで。笑

maimai said...

Good to hear you could get hold w/ her.
Seems u had a relaxing time. Yokattawa

saknak said...

Akko>現在仕事で「アジア」を見てるんだけど、今回スコープにオーストラリアいれなかったのね。しかし結構年金マーケットとかでかく。色々話に出てくるから、もしかしたら将来いくことがあるかも!?!でもブリスベンじゃないかなぁ。笑


まいまい>ありがとう~~!まいまいのおかげで私の出張が充実したものとなりました。ははは。久しぶりになおみともあえてよかった!!

yuka said...

やっぱりどこかわからーん(笑)
Good woodparkかどっかのホテルっぽいね・・・。むーん。
Singapore楽しいでしょ??
女子にはオススメの場所ですな☆
あたしもNちゃんの連絡先知りた~い♪