Saturday, April 2, 2011

Fashion Girls for Japan

After the hearty breakfast...

We went to this event called "Fashion Girls for Japan"Japanese people in Fashion industry in NYC started this event and they did a big sample sale of big designers. I had a few friends involved in the event so I went to check it out! Also the all sales goes to Japan relief fund, so I thought it is a good cause. (and excuse to shop) I knew it would be so crowded but look! the line wrapped around the corner and so many people showed up. Which I guess was good for the event. We eneded up being in the line for an hour. Inside was packed! Women going mad and they were trying on stuff full naked. 

 たくさんチャリティイベントが日本に向けて行われていますけど、今日は友人も手伝っていた、デザイナーのサンプルセールへ。売り上げは全て日本への義援金、ということで買い物する良い口実。予想以上の列。NYCでも並ぶのです、、1時間並んだあげく、中に入ると、混んでた〜!でもかわいいお洋服たくさん。もっと小さいサイズがあれば良かったけど。素晴らしいNYならではのイベントです。女の人は、恥を捨て、会場内で普通に裸になって試着していました。取材に来ていたNHKやTV Tokyoや、カメラのおじさん困った顔していましたけど、女性陣はそんなの気にしている場合ではない。買い物です。売り上げも1日で$192,000ということ。良かった。

中、混みすぎていてあんまりとれなかった。裸の人いっぱいだったし。笑 

終わってからビールを飲みに行きました。ほっ。

2 comments:

tomitake said...

このイベント日本のテレビでも紹介されてました。

saknak said...

tomitake-san>そうですか!めっちゃ、混んでました。ドネーションということで、無理に(?)買い物してみました。笑