Sunday, April 17, 2011

Sunny Day!


Finally some sunshine! We went to dog park. Pretty windy and chilly still... Ah, it's almost end of April and I have a feeling that NYC will skip Spring again! (I think that's always the case) A lot of dogs were out as you can see and nice to feel the sunshine although it was still cold. I seriously the weather affects my mental state greatly.

I slept a lot these past 2 days, got back my energy so cleaned the apartment, worked on some wedding stuff, (have to get invitations out soon!) and planning a trip to Japan the end of this month. We are holding a mini lunch party to celebrate and it will be fun. We are thinking to rent Kimono for the party. I mean, we don't get to wear Kimono many times after all, this is a great excuse. Also we decided to visit Kyoto during the trip, very exciting! I have only been there on school trips so it will be a different experience for me.

Look at me~! I am the cutest French Bulldog!
 

とうとう晴れた、という感じで、うれし〜〜!でも外に出てみると、強風だし、まだダウンジャケットでいいぐらい。。お日様の下は暖かかったですが。植物達は春めいてきてるけど、これは春をすっとばして夏になるのでしょう。晴れてるだけでも、気分は良いもので、ようやく先週の疲れもとれて、家の掃除に励みました。(拍手)後はウェディングや今月末の日本旅行の準備をしたりと。今月末の日本の旅行は、京都へ行く予定です。修学旅行や学校の旅行で何回か行った事がありますが、大人になってからないので、楽しみです。ブライアンも初めての京都、おすすめスポットある人は教えて下さい。


うちは、米の消費量がすごいですが、今日も米買ってきました。(ブライアンが赤ちゃんのように抱いているのは米です)歩いて運ばないと行けないから、大変なのよね。都会って。

2 comments:

ryokaku said...

湯豆腐「順正」(南禅寺門前)ベタですが。南禅寺方面行くなら是非。
居酒屋「伏見」(三条川端)赤ちょうちんが目印のおっさんが集う居酒屋。魚バカうま!女将と気が合うんでないか?時価ものは値段に注意すべし。
どっちも私のかつてのデートコースでした(笑)食い物ばかりですまん。

saknak said...

りょうかくさん>(って私の知っているりょうかくさんは、Eりょうかくさんであっていますよね?)コメントありがとうございました〜!うれしぃっ。是非デートコース辿らせていただきたいと。ぜんぜん知らないので。ちなみに元名古という祇園にある旅館(http://www.motonago.com/)にとまります。