Monday, April 18, 2011

Nico's habit these days. 最近のニコの動向

We have a routine work to do in morning. I usually walk her before the work, and usually to the river. She likes to go to this bench and sit down there and meditate for a while. She does insist to stay there! so, I do the same. Just for a few minutes of peace in morning is really amazing. It will calm you down and I think she feels the same!

Also she likes to find a stick on the way home and bring it back home. I am taking a picture of her with every stick... She seems to like good fat stick. She never pick up a skinny stick. As soon as she gets to elevator, she drops it and I know she considers the elevator part of her home. Isn't that funny. She doesn't bring it in the apartment usually so I have to toss the stick in the garbage can, which is kind of odd....

最近のニコの日課は、川沿いへ行って、朝メディテーションすることです。ここに寄らないと、帰りたくないという。メディテーションしてるのか知らないが、私はしている!朝の3分だけですが、太陽を浴びて何も考えないのは、かなり気持ちが良い!すべてから解放されるその3分が1日をスタートさせるのでした。そして、彼女は最近帰り道に、お気に入りの枝を見つけて家まで運びます。うちはアパートですから、どこまでが家なのかなと思っていると、エレベーターにのると、その中で枝を落として、硬直したアゴをストレッチさせます。エレベーターは彼女にとっての安全地域なようです。家にもって入る事は余ないので、枝をゴミ箱に捨てるのですが、それが都会っぽい行為で、会社の前に、ゴミ箱に枝を捨てる私は、(しかもリサイクルじゃない方)いつも不思議な感じがしてなりません。外にいっても、アスファルトだから、枝を投げる、っていうわけにはいかないんだよねこれ。

No comments: