Friday, February 1, 2008

Challenging

仕事はじめて約2週間、早速シンポジウムに行かされました。これがまたマニアックなシンポジウムで(金融の人でも結構マニアックだと思う)ダークプールシンポジウムといって、、くだいて言えば、現在私は「クロッシング・ネットワーク」という値段の公開されない取引をコンピューターシステムを使ってやる、というような証券取引のトレンドをリサーチしているんです。そのシンポジウム。

ミッドタウンで朝からあったんですが、今となっては着回しまくっているスーツを着込んで出発。ついた会場にはホテルのような朝ご飯ビッフェが用意され、スーツを着た30後半〜50代のビジネスマンでごったがえし。男性8割、女性が2割、かな。まず明らかに私一番年下の、日本人、女。これはボスの作戦なのかもしれないですが「大丈夫〜まだ駆け出しですとかいって、いろんな人に質問できるし、特に女の子だったら!」というのはこういう意味だったのでしょうか。

質問もくそも、金融世界にはまだ全く染まってないので、もう雰囲気に圧倒されました。どきどきしながら会場に入り、パネルディスカッションが続くこと4時間。こんなに集中力を使ったのは久しぶりだよ。おっさん、喋るの早いよ。この2週間でない脳みそにつめこんだボキャブラリー&知識フル回転、でも足りないくらいでした。もちろん40代の人が蓄積してきた知識と経験に2週間の浅漬けじゃどうしようもないよね。

それにしても本当、転職の面接より緊張してしまいました。行ったことがないところに行く、というのはやっぱりどんなことでも緊張します。特に自分の属したことがない世界は。それにしても大学以来、この2週間まじめに勉強してます、アメリカの金融システム。たまには自分へのこういう挑戦もいいのかもしれません。


Today I had my first symposium experience in midtown. Surrounded by business man dressed in this lux. suits and ties, I was probably one of the youngest Asian girls in there.Most of the men looked like they are in late 30s-50s. Just the atmosphere of the place overwhelmed me and I just felt out of place! They had this gorgeous breakfast buffet before the panel discussion started but I taste nothing becauase I was so nervous...

I managed to understand 65% of the symposium, which I am pretty happy about but now I am having hard time to make a report in Japanese! It has been good challenging weeks for me, studying more than ever, even better than when I was in college since I am in real pressure in real work environment. It is kind of amazing how fast you can pick up things when you are under intense work environment.

One thing I learned: Business attire is important in finance. Everybody looks neat and beautiful and I felt like I had to dress better although I was wearing suit! It's not like that I have to buy expensive things but def. people earn respect from looks in this industry. You have to look professional! Ah~, need more suits. Two is not enough ;P

No comments: