Wednesday, September 30, 2009

Amsterdam-Hotel Part

今回の旅は、6人だったので、アパートホテルみたいなのを借りる事に。3泊4日で一人$300くらいだったので、そんなに悪くないかな?広いし、バルコニーもあって、キッチンもあったから料理できたし!素晴らしい。それにしても、オランダの家の階段は非常に急で、すごく恐かった、、アンネ・フランク博物館とかも行ったけど、彼女の住んでいた家の階段も非常に急でした。(ちなみに家はダウンタウンの真ん中にあり、すごく変な感じでした。勝手にもっと田舎にあると想像していたので)引っ越す時は、みんな窓から家具をいれるようです。大変!
We stayed at this nice apt. while we were in Amsterdam. We were 6 people so it was pretty nice to have a kitchen, washing/dryer etc... and a lot of space and very very steep stair cases... If I were drunk bad, I don't think I can come down or climb that stair case! It was one of the steepest...
And the place happened to be on the street looks like 5th ave. All the brand shop. However! I didn't shop anything. (or I just couldn't afford it you can say!) and Euro is very expensive... I think I exchanged like $250 and only recieved $170 or something like that. Sad!!!

アパートは、ブランド通りにありまして、目の前GUCCI,となりビトン、横はシャネルみたいなそいうところで、全く買い物はできない通りでした。(笑)それにしてもヨーロッパの人はがんがん買い物しているようにみえた、ユーロ高すぎて何も買い物しませんでした。

We had outdoor space, which was nice! The weather was great the whole time we were there... very lucky! but colder than NYC right now.

No comments: