Monday, May 4, 2009

Germ Stopper?! インフルエンザの副産物


When I came to the office today, we received another medicaid package from Japan. It includes, awesome 3D masks, serious gargle medicine, thermometer (!) and disinfecting soap. I think my company is really sensitive to these compliance issue. Anyway they are helpful. Also when I went to bathroom, I noticed that building built a new hand sanitizer thing outside, and also put up the sign above! It made me laugh..... Especially "Use a tissue" part. Don't people use tissue?? I have never seen that tissue warning sign before.

うちの会社のコンプライアンスは素晴らしく、今日は会社に、殺菌石けん、体温計、うがい薬、更なる立体マスクを送ってくれました。現在は前回送ってくれた空気殺菌剤のおかげで、オフィスは塩素臭一杯です。。

トイレの近くに、ハンドサニタイザーいきなり設置してあるし。上のようなギャグかと思われるようなサインまで張り出され。。「ティッシュを使ってください」って、普通つかうよ、ね?水と石けんで手を洗ってくださいって、普通、だよねー!?!しかもイラストレーションうけるでしょう。"BE A GERM STOPPER!"今日の心の標識です。

3 comments:

Anonymous said...

笑える~!けど深刻だね^^;日本、楽しんできたみたいね。NY新美術館楽しそう。
そしてブランチ良さそうだね。

saknak said...

日本楽しかった!ちよこさんかな、、、このコメントは!?

Anonymous said...

そうそう!そうです^^名前入れ忘れた。どこの会社も豚インフルエンザ対策すごいね。トイレのには笑えました。けど、アメリカでは深刻だよね。レストランでもEmployee must wash handsとか書いてあってよく驚くしね。