Tuesday, July 14, 2009

Japan Trip Day1, constantly thirsty!

It is super hot here in Japan and sticky...! Every time I come home, I am amazed how fast things change. One of the new changes in neighbourhood is that they build new "Koban" (police station) I think the word (concept)KOBAN became world-wide? but I thought it is kind of funny to see it spelled in English...

交番ってKOBANになっても、交番は交番だ。田舎の交番なのにKOBANていうモダン加減に受けました。
I have been very thirsty in Japan probably because of the weather, constantly buying these drinks! They have such a variety. At this time, I only had a big bill and couldn't buy any drinks, thought I'd die from thirst.

のどかわいて死にそうだったのに、1万円札しかなくて何も買えなくてもどかしく、自動販売機を見つめていました。
I visited my friends office in EBISU, it is view from her place! isn't it amazing? You can see Tokyo tower from there. cool!

Sunset in Ebisu. そしてこの後恵比寿の安い北京ダックやさんに行ったのでした。アパタイザー7皿ぐらい、お酒4、5杯、北京ダック丸ごと頼んで一人2500円は安過ぎ!!


No comments: