Tuesday, October 13, 2009

主夫もいいよ。Showing off my boyfriends' cooking


最近、帰ってくるのが遅いんですが、ブライアンがご飯を作ってくれて待っててくれるんです、なんて優しいんでしょう!!うちのお父さんにも見習ってもらいたいです。(ねえ、お父さん?)仕事帰りにおいしいご飯が待ってるって最高よね〜〜!一瞬私がバリバリ働いて、養ってあげるのもいいかもって思っちゃったよ。(無理だけど。。)女の人は優しくされるべきです。はい。日本の女性は特にもっと優しくされるべきです。(気のきき具合とか、つくし具合が世界レベルでもかなり高いと思うので)

I am very late coming home recently but this yummy dinner cooked by Brian is waiting for me~~!! makes me so happy. It is great to have a caring boyfriend, which I would like to tell my Japanese girl friends that men should take care of women as much as women take care of men! Japanese women are sometimes too devoted and too kind, they should be respected for what they can do by Japanese men~!

By the way, I like going to Trader Joe's although it always has such a long line, when you get to the cashier you think "Oh! gosh! I cannot believe! A nice person still existed in NYC!" and it gives you a hope of living in the city. Crazy huh? positive energy at Trader Joe's... that must be their strategy....

5 comments:

DK said...

ブライアン飯は、うまそ〜。

nahoko said...

おいしそうね。
盛り付けも素敵!

miyabi said...

私、主夫いいなってずっと思ってた。
けど、専業主婦希望の後輩にそれ言ったらちょっと引かれた。笑

帰ってきておいしいごはんは最高だよね~
めっちゃ仕事がんばれそう!

さおり said...

主婦になるのどう思う?と冗談半分で昔聞いてみたら、沙織が主婦になるの?ずるいよ、僕が主夫になりたいのに・・・沙織の稼ぎが少ないから主夫になれないと文句を言われました(笑)でも、うちの旦那の一品料理じゃあ主夫になれないよなー。ブライアンのように料理上手な男に訓練しないとね。

saknak said...

DK>おいしいんだよ〜〜!
なほこ>そうでしょ、最近目覚めたみたい、おだてておだてて、がんばってほしいわ
miyabi>帰って来て何もしないでおいしいご飯って、最高!!
saori>ははは。確かに、私も稼ぎが少なくて養えないけど、、、でもこういうのもいいよね!